fredag 25 september 2015

Smycken



Detta är ett projekt från i våras som jag gjorde tillsammans med fantastiskt Liv Hector, som då gick metall linjen på skolan. Det började med att vi var ute i skogen ihop och jag fick upp ögonen för skägglavar. Tycker de är så fantastisk fina. Jag plockade lite och tänkte att det kan jag trycka in i lera. Jag ville göra runda former som en kunde använda som smycken och bad Liv göra en form så jag lättare kunde stansa ut små cirklar. När de var brända och klara fick Liv en av dem och infattade den (armbandet på sista bilden). Armbandet är infattat i silver med ett knytet tygband och halsbandet är infattat i mässing med en mässingskedja och keramiken är glaserad med mina askglasyer (som finns att läsa om i tidigare inlägg). Tyckte resultatet blev superbra! Tack för det omedvetna samarbetet Liv!

Om du är intresserad av ett armband eller halsband är det bara att höra av sig, de som finns kvar är de på den första bilden. Ni kan specialbeställa och välja metall, om det ska vara på kedja eller annat. Bara att höra av sig som sagt!

Här är även länk till Livs facebook sida där det finns fler av hennes fina smycken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar